Friday, September 19, 2014

Jejak Tsunami

Kembara Ke Aceh Part 2

Misi Pencarian Kesan Tsunami

Assalam, Semua aku nak sambung balik misi ku di aceh ni... selepas berehat aku dan team meneruskan perjalanan menghala ke bandar Aceh di mana sebelum itu kami singgah di kawasan daerah Baron ,tempat hasil bumi galian minyak laaa, seperti di terengganu kalau x silap Kemaman atau Paka.. perhhh tempat mmg terbaik laaa, kira kgnya masih dara laa gitu, udara pun segar beb!!

Sawah Nan subur di Daerah Baron    
ok lepas menghidu udara yang segar bugar perjalanan ku di teruskan di satu daerah sebelum aku tiba di bandar Aceh.. tapi lupa pulak aku nama pekan ni...masa tiba tu cuaca agak dingin kebetulan hujan gerimis jadi jalan agak becakk sikit laaa..sapa tau pekan ni....

Daerah yg aku Lupaa..heheheh
Aku bermalam 1 malam sebelum tiba di Bandar Aceh, sengal2 jugak rs badan ni maklum la naik Kijang ( kalau sini Inova laa) duduk pulak kat belakang, hampir muntah aku dibuatnya, maklumla jalannya masyallah masih belum berturap mmg rs mcm naik kuda jgk laaa...
Anak2 yg nak kesekolah.

Gambar diatas di rakamkan selepas aku bergerak nak ke Aceh sekitar 2 jam perjalanan dr bandar yg aku tido semalam...Bapak sejuk gilerrr beb.. ok laa nanti sambung... tetiba perut laporrrr plakkk..To Be Sambunggg!!! heheheh


No comments:

RONDA RONDA KUALA LUMPUR SEMPENA MERDEKA KE 63

 JOM CUTI CUTI MALAYSIA SEMPENA HARI KEMERDEKAAN  YANG KE 63 HARGA PAKEJ RM290 Pakej Termasuk:  Date: 30-31/8/2020 šŸ¢Apartment Service taraf...